Face It – rozmowa po latach
2 listopada 2020 roku otrzymali Państwo wyróżnienie Pracodawca z Sercem. Chcielibyśmy poznać Państwa opinie na ten temat i co dało Państwu to wyróżnienie?
Cieszymy się bardzo, nie tylko z wyróżnienia, ale także z tego, że jako agencja PR pracowaliśmy przy promocji konkursu. Dzięki wywiadom, artykułom, wystąpieniom telewizyjnym wielu pracodawców dowiedziało się o konkursie i mamy nadzieję, że dzięki temu, chociaż część z nich zastanowiła się nad możliwością zatrudnienia pracownika z niepełnosprawnością.
Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na zatrudnienie osób z niepełnosprawnością?
Zdecydowaliśmy się na to, ponieważ uważamy, że niepełnosprawność nie stanowi przeszkody, aby dobrze wykonywać swoje obowiązki. Liczą się kwalifikacje, rzetelne podejście do obowiązków i zaangażowanie.
Ile osób z niepełnosprawnością pracuje w Państwa firmie i na jakim stanowisku?
Obecnie pracują u nas dwie osoby z niepełnosprawnością, jedna na stanowisku Junior Account Executive, druga jako Account Executive.
Czy po otrzymaniu wyróżnienia zmienił się punkt widzenia Państwa firmy przez potencjalnych klientów?
Mam taką nadzieję. Uczestnicząc w wydarzeniach branżowych czy spotkaniach biznesowych, często opowiadam o konkursie „Pracodawca z Sercem”, aby jak najwięcej pracodawców zachęcić do przyłączenia się do akcji. Przedstawiłam projekt również w SAPR, czyli Stowarzyszeniu Agencji Public Relations i wiem, że moi koledzy i koleżanki, właściciele innych agencji PR też rozważają zatrudnienie osób z niepełnosprawnością.
Czy uważają Państwo, że projekt Pracodawca z Sercem skutecznie pokazuje, że warto zatrudniać osoby z niepełnosprawnością?
Myślę, że tak. Już sam fakt, że dzięki tej akcji temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością pojawia się w mediach, jest istotny, a przyłączanie się kolejnych firm, zachęca inne. Formuła konkursu jest otwarta – bardzo łatwo można się do niego zgłosić, medal jest bezpłatny, dlatego warto spróbować zdobyć to wyróżnienie.
Jakie plany mają Państwo względem firmy Face it na 2024 rok?
Chcielibyśmy, żeby firma dalej się rozwijała. Zyskaliśmy w tym roku już kilku nowych, bardzo perspektywicznych klientów. Chcielibyśmy utrzymać też zatrudnienie na obecnym poziomie, a nawet powiększyć zespół. Z pewnością będziemy starać się brać udział w różnych projektach i konkursach, zarówno branżowych, PR-owych, jak i innych biznesowych i powalczyć o kolejne nagrody.
Czego możemy Państwu życzyć na dalsze lata?
Na dalsze lata działalności można nam życzyć tego, żeby po prostu prawo w Polsce zmieniało się jak najrzadziej i żeby prowadzenie firmy nie ze względów merytorycznych, ale formalnych było jak najprostsze. Jesteśmy pracodawcą, który ma cały system stażowy. Współpracujemy z uczelnią SWPS i zatrudniamy studentów z tej uczelni. Cieszy nas to, że dużo młodych ludzi chce pracować w public relations, więc mamy nadzieję, że razem z nami będzie rosła grupa dobrych pracowników.